Business informatiemanagement en projecten
Samenvatting:
In dit artikel gaan we in op de moeizame relatie tussen projecten en beheer. Met tal van tips om die relatie te verbeteren.
Van BiSL naar BiSL Next
Samenvatting:
In dit whitepaper valt te lezen:
- dat de kloof tussen de business en IT nog steeds moet worden geslecht;
- wat de rol kan zijn van BiSL in het slechten van de kloof;
- dat al dan niet agile werken geen invloed heeft op de waarde van een framework als BiSL;
- hoe het nieuwe BiSL Next is opgebouwd;
- wat de belangrijkste verschillen en overeenkomsten zijn tussen BiSL Next en het oude BiSL.
Cloud verandert de regiefunctie
Samenvatting:
Door toenemende complexiteit van bedrijfsprocessen, globalisering, ketensamenwerking, maar ook door de groeiende klantverwachtingen, worden organisaties steeds meer afhankelijk van informatie. Het thema “regie op informatievoorziening” wordt daarmee in steeds meer organisaties een belangrijk onderwerp. Hoe borg je de toegankelijkheid en juistheid van de informatie? En welke IT-middelen en –services heb je nodig en wat moet je doen om die in de juiste kwaliteit en tegen een passende prijs te kunnen gebruiken?
Een onoverbrugbare kloof tussen IT en business?
Samenvatting:
Medewerkers in de IT en in de business lijken soms van verschillende planeten te komen.
In dit artikel geven de auteurs aan waar deze verschillen vandaan komen en hoe men hiermee om kan gaan.
De tien valkuilen van procesinrichting
Samenvatting:
Veel procesimplementaties mislukken ondanks het feit dat er al veel over het onderwerp is gepubliceerd. Yvette Backer en Remko van der Pols benoemen daarom de tien grootste valkuilen die zij in de praktijk zijn tegengekomen, en illustreren deze met voorbeelden.
Inrichting van business informatiemanagement
Samenvatting:
Inrichting en organisatie van functioneel beheer en informatiemanagement gaat zelden op een standaard manier.
Moet de afdeling centraal opgehangen worden of decentraal? Misschien bij de IT-afdeling of juist niet? Is een uniforme werkwijze door de hele organisatie nodig?
In dit artikel geven de auteurs een beschrijving van de verschillende factoren die van invloed zijn op de inrichting van functioneel beheer en informatiemanagement, ofwel business informatiemanagement.
De uitdagingen voor Functioneel Beheer en Informatiemanagement
Samenvatting:
De afgelopen jaren is de vraagorganisatie ontdekt, is functioneel beheer als aparte discipline ontdekt, is de noodzaak tot professionalisering van het functioneel beheer onderkent en is BiSL een bekende standaard geworden. Diverse organisaties zijn inmiddels gestart met de inrichting van functioneel beheer. Als gevolg van die ervaringen zijn er ook vragen gerezen.Wat is de impact van de vraagorganisatie op processen en procesinrichting? Wat zijn leerpunten en leertrajecten en is er een volgordelijkheid in? Zijn we klaar als de vraagorganisatie ingericht is? Yvette Backer en Remko van der Pols gaan dieper op deze vragen in.