De Perspectieven in BiSL Next zijn eigenlijk de inhoudelijke taken, de inhoudelijke gebieden waar je je mee bezig houdt rond business informatie management. Je hebt de business invalshoek, er zijn business activiteiten die je doet, het afstemmen op de business het bepalen wat de behoeftes van de business zijn, het testen in de business.
Data perspectief. Wat voor gegevens heb ik nou nodig.
Technology perspectief. Wat voor IT heb ik dan nodig, wat voor technologie moet ik gebruiken, wat voor leveranciers moet ik misschien gebruiken.
Diensten perspectief (Service). Hoe krijg ik die informatiediensten nou ingebed in mijn bedrijfsproces.
Waar we op hebben proberen in te spelen is op de nieuwe manieren van management die veel meer gaan over een organisatie als geheel, die informatievoorziening gebruikt en een plek geeft in de organisatie. Vandaar dat we hebben geprobeerd om management meer aan te haken, dus er is terminologie gebruikt die management aanspreekt. Er is op tal van plekken echt korter en bondiger geformuleerd maar ook aangesloten op terminologie van management.
En last but not least hebben we die specifieke nieuwe ontwikkelingen als edgehaal en cloude toepassingen hebben we een plek proberen te geven in BiSL Next. En wat je nu in het model ziet is dat alles met elkaar te maken heeft. Al die dingen die grijpen in elkaar en daar moet je rekening mee houden.